Wednesday, January 16, 2008

Hujan oh HUJAN!

DUBAI ditimpa hujan semenjak pukul 12 tengah malam semalam. Semalam seharian huja terus turun, walaupun tak lebat tapi cukup untuk membuatkan jalan2 di Dubai bagaikan tempat meletak kereta. Traffic jam !!

Semalam sarahmirza masuk kerja lewat disebabkan traffic jam yang teruk sekali (eh, bukan alasan, memang sebab traffic) dan diarahkan balik awal pukul 2:30pm. Tak sangka company arab ni berkira nak bazirkan diesel untuk genset. Kerja site memang tak ada, semua labor di arahkan balik awal sebab tak kuasa company nak bayar gaji free (eh, ni gue yang tulis je la) dan staff dalam office pun kena balik awal juga sebab yang gue tulis di atas tadi. Hahaha

Semalam pun Alif sampai lewat dari sekolah. Bas sekolah yang sepatutnya sampai kat depan City Exchange tepat pukul 12 tengah hari telah sampai pukul 2pm! Traffic jam kata guidance bas tu.

Semalam juga gue janji dgn agent rumah baru nak bagi cheque pun terpaksa cancell masa dah pertengahan jalan. Sebab traffic jam. S my friend kat site pula cerita, bilik dia bocor masuk air hujan sebab kontraktor pasang tingkap tak bubuh sealant(?) . Ahaks, apa2 la S.

Hari ini dan esok kerajaan UAE terpaksa declare sekolah cuti disebabkan HUJAN yang menyumbang kepada masalah kesesakan lalu lintas tahap cipan. Hahaha

Psssssstttttt, semalam lalu dekat area Mirdif, gue nampak sesuatu yang belum pernah seingatnya berlaku di Malaysia, dia orang pam air keluar ke longkang dr water ponding kat jalan raya sebab tak ada proper sistem drainage.

Hari ini, gue declare cuti kerja sendiri ikut macam sekolah. Dah janji dgn Mr. M agent rumah baru tu nak jumpa dia awal pagi. Kami dah tak sabar2 nak masuk rumah baru walau hujan masih lagi turun membasahi bumi padang pasir ini.

Oh hujan, situasi sebegini mengingatkan gue dengan musim sejuk tahun 2004, serupa je keadaannya, yang bezanya tak adalah sampai kami kena paksa balik kerja awal!

No comments: