Sunday, September 14, 2008

Eh, gue dah pindah kerja baru..

Sunyi betul blog ni, lama tak jenguk. Gue busy sekarang, busy dengan kerja baru, kawan baru, cara kerja baru, pendek kata semua serba serbi baru. Lupa nak war-warkan pada kawan2 yang sungguh berminat nak tahu progress project lama tu. Maaf ya kawan2, setakat hari itu sahaja yang dapat gue update, selepas ini tak ada lagi. Gue dah tinggalkan company lama dengan bergaya sekali. Hehehe...

Sebenarnya, sejak 4 Sept 08 gue start kerja dengan company baru, company UK base. Nampaknya setapak lagi gue melangkah ke atas, kalau dulu busy jadi Main Contractor, sekarang ni sedang belajar jadi Project Management pula. Dulu managed programme buat buildings je, sekarang develop town. Masa mula2 tengok plan dia, amboi...banyaknya plots nak kena ambil tahu, dulu duduk diam buat programme untuk satu plot je, sekarang lebih 1,000 plots kena ambil tahu.

Office baru gue pula sungguh selesa ya amat walaupun statusnya "Temporary office". Yang tak seronoknya, workstation gue betul2 sebelah orang lalu lalang, sungguh tak syok! Dari mula kerja construction company, duduk site office, gue mesti dapat bilik either sorang2 or share dengan 1-2 orang staff. Dengan company baru ni semua dapat cubicle je kecuali senior manager. Nak berYM pun tak boleh apalagi nak poya2 macam dulu. Nasib baik kerja 5 hari seminggu.

Walaupun jarak ke tempat kerja semakin dekat dari rumah, gue tetap keluar awal seawal 6:30am setiap hari. Lepas Alif naik bas sekolah baru gue ke tempat kerja. Terpaksa tempoh 2 tempat sesak tapi lepas je simpang ke 2 tu, jalan lapang selapangnya; tak sampai 10 minit dah sampai office. Lepas seminggu pergi balik kerja ni, gue dah fikir2, habis kontrak sewa flat sekarang gue nak pindah ke flat baru seberang jalan. Jalan tak sesak tapi sewa mahal sikit, tak kisahlah janji hati senang & flat baru!. Hidup kita ni kan nak senangkan hati & hidup selesa, kalau duit banyak tapi hati tak syok layan jalan sesak tiap pagi dan serba serbi tak selesa, tak best lah macam tu.

Ramadhan kali ini? Alhamdulillah gue lalui dengan tenang sekali. Walau dapat sehari bersahur dan berbuka puasa di Malaysia tapi terasa cukup happy sebab dapat bersama-sama dengan hampir semua keluarga; cuma family my abang je yang tak dapat balik 1st ramadhan hari tu. Yang lain2 semua ada. Masa cuti hari tu, bila berkumpul ramai2 terasa ramainya budak2 kecil kat rumah tu, dah 13 orang rupanya cucu mak dan abah. Meriah!

Mmmm...bila ingat2 kemeriahan kat rumah mak abah hari tu terasa sedih pula. Tak payahlah cerita lagi. Tahun ini gue sekeluarga beraya di Dubai lagi !

2 comments:

puJie said...

patut la jarang sekali nampak ko kat ym tu...

ok la tu pose kat dubai thn nie sbb ad gak bazaar ramadhan...

kau kan dah kaya la nie kan..mana duit raya utk aku lerrrrrr?

sarahmirza said...

ya pujie....jdk la pekerja berhemah skrg ni..kerja je waktu kerja..hehehe....

bazaar ramadhan kat sini jgn citer la......takkan sama dgn kat Msia..

duit raya? Mmmm...tunggu aku beraya kat Msia la ya....:P

~sarahmirza~