Saturday, March 07, 2009

06.03.09 UAQ

Seperti yang diceritakan hari tu, kami ke Umm Al Quwain untuk sama2 join Malaysians ke Island Escapade anjuran Malaysian UAE-PRO yang dipengerusikan oleh Pakpayne . Semua acara berjalan dengan lancarnya tanpa sebarang incident yang tidak di ingini. Berapa jumlah yang ikut serta tak dapat dipastikan tetapi memang meriah dengan gurau senda dan sessi kenal orang baru dari seluruh pelusuk UAE.

Kami bertolak dari rumah jam 7:15pm, singgah Lulu beli apa2 yang patut untuk di BBQ malam itu. Sampai ke Palma Beach resort dalam pukul 9pm, check-in, guling2 kejap atas katil dan terus ke tempat BBQ yang dah start sejak petang tu, di villa no. 59 sampai ke midnite.

Seawal 6am kami dah bangun dan bersiap2. Macam biasa Alif senang je nak bangun pagi bila di ingatkan nak naik boat dan ke beach. Boy macam biasa, gue tukarkan pampers dan seluar je tapi dia terjaga juga dan terus excited bila lihat Alif dah siap mandi dan pakai baju. Mirza seperti biasa, juara tanpa bertanding menangis di awal pagi.


Ni gambar dekat pintu masuk resort lepas breakfast dan check-out. Masa ni tunggu OJ cari parking tempat sesuai sebelum naik bot. Bawah ini 'bilik' yang kami sewa semalam dari belakang facing ke swimming pool. Mulanya nak berBBQ kat belakang ini je tapi bila dengar villa Izam sedang buat BBQ masa kami sampai, terus kami join ke sana. Gambar masa BBQ tak ada sebab gue sibuk makan dan bakar kambing n ayam.



Alif dan Mirza excited tunggu nak naik boat bersama uncle Ju.


Alif, Boy and Mirza sedang sibuk buat hal masing2 sementara tunggu boat bergerak.






Antara yang sama2 ke pulau, masa ni tengah sibuk tengok pertandingan tarik tali. Tak banyak ambil gambar sebab gue sibuk ke sana ke mari tengok dan join games. Menang bowling pantai, kalah kat game captain ball dan galah panjang. Hehehe ...

Sampai rumah malam tadi, teringat CM Nabil suruh datang kerja esok. Apa kejadah gue nak kena kerja masa Public Holiday ni, lepak kat rumah lagi best.

... zzz ...

1 comment:

eiyda said...

Aida..
Best ari tu really enjoy..banyak acara kita masuk sekali tp kesian kita main galah panjang dan captain ball kalah..huhu