Monday, August 30, 2010

KL sangatkah ANDA ???

Tak pasti orang lain tapi gue kerap sangat TERkenal orang yang kalau di tanya, "Orang mana?" jawapan dia "KL" ... bila sambung2 cerita itu ini, terkeluarlah segala cerita lama2...Ohhhh, bukan orang KL pun dia ni.... Parents berumah kat Wakaf Mek Zainab sana tuh, dia pun lahir kat hospital KB, sekolah dan besar pun kat utara nun sana. 15-16 tahun study & kemudian kerja kat KL, tetiba mengaku ORANG KL... hikkkssss, ntah2 address kat IC masih lagi address rumah mak ayah.

Selama gue duduk luar dari negeri kelahiran gue, tak pernah pula gue mengaku gue orang KL or orang Selangor or sekitarnya, walaupun gue dah beli apartment kat Selangor, dah tinggal kat Selangor sejak tahun 1995 sampai 2004, pergi & balik Dubai (2004 to 2009) dan sekarang stay kat JB, mana2 jumpa orang gue kata gue orang Johor.

Sekarang ni, duduk office yang kebanyakan orangnya dulu kerja kat KL/Selangor.... ramai benar yang mengaku orang KL... Every week balik KL walaupun padahal mak ayahnya duduk Kuantan, Pasir Mas, Butterworth, Besut etc... Balik KL sebab isteri masih kerja kat KL, anak2 masih sekolah kat KL, tu bolehlah kot nak terima tapi kalangan ini pun bila di tanya orang mana? "Orang KL"... Nak tahu betul asal usul dia dari mana kena tanya, "Balik raya mana?" "Hah, yang ni susah pulak nak dengar raya kat KL rumah parents".

Yang bujang pula, pernah gue tanya, "Balik KL rumah siapa?" Dia jawab, "balik rumah sewa dulu", "balik rumah akak, abang", "balik rumah kawan2 kat KL", yang ni apa halnya tu? Orang KL ke awak?

Hishhh, janji every week balik KL... I kan orang KL !

Hikkkkssssss...........................

2 comments:

jerah said...

Gue la truely "Orang KL". Mak ayah pindah KL lps kawin. Aku born in GH aka HKL. Sekolah in KL..wpun pernah sekolah kat Muar (1thn) & Ipoh(1thn). Nikah in KL dgn org Johor. beranak 2x di KL. Cuma last 4yrs migrated to Sgor. Yg pelik ..ramai org ingat gue org JOHOR?!
I LUV KL

sarahmirza said...

jerah, lu mmg COOL!