Thursday, January 24, 2008

pagi ini dan kisahnya

Hari ke 3 pergi kerja dari rumah baru. Gue sampai awal, 10 minit sebelum pukul 8am, hampir serentak sampai site dengan Mr. Wrong.

Semalam balik kerja terus je balik rumah. Kemas dapur dan cuci baju yang dah 3 hari simpan. Washing machine leaking pula, entah kat mana yang rosak tapi nasib baik lepas juga 3 round cuci baju sambil tu kena pula mop lantai. Dah panggil maintenance dan dia janji nak datang esok. Asyik2 siang hari, minta datang hari Jumaat tak boleh pula. Dah datang siang siapa yang nak tunggu rumah? Kami pergi kerja balik pukul 7am, sampai rumah pukul 6pm. Lepas gaduh sikit2, dia janji nak datang dalam pukul 7pm.

Hari ini Alif ada trip ke Zoo Dubai. Awal dia tidur malam tadi dan senang pula dia bangun pagi tadi. Lagi cepat dia gosok gigi dan mandi bila gue asyik sebut je hari ini dia ada trip ke Zoo Dubai. Excited agaknya dia nak pergi. Masa kami pergi Zoo dulu, Alif baru masuk 2 tahun, dia tak rasa seronok lagi. Sekarang dah 4 tahun mesti dia dah faham rasa seronok tengok binatang di situ.

Hari ini juga gue pura2 tak busy di office. Semalam buat2 merajuk dengan CM sebab asyik2 gue je yang kena buat itu ini. Kerja department lain pun gue juga kena cover sebab tak ada person-in-charge yang boleh buat. Macam gue ni terror sangat nak cover segala paper work technical. Last2 gue hantar 'request for information' ke consultant, terkejut resident engineer tu sebab orang yang tak ada kena mengena dengan kerja site yang buat RFI. Hahaha, multi-task kononnya.

Esok cuti nak sambung kemas rumah. Dapur dah siap kemas, malam ini nak mula kat bilik boys pula. Katil yang kami beli akan sampai sabtu ini. Punyalah lama order katil, macam special sangat, padahal beli kat Home Centre kat shopping mall depan flat ini je. Oh ya, dah janji dengan Mirza nak beli bean bag dia, hari tu nak beli dah habis stok, harap petang ini kami singgah sekejap Home Centre ada la benda alah itu. Seronok Mirza duduk bersandar kat bean bag tu sampai tiba masa nak balik dia minta pula satu nak letak dalam bilik. Nasib baik Alif tak minta juga. Satu je harga AED300.

Sambung kerja dulu.

2 comments:

Anonymous said...

hi,
kebetulan lak nama anak anak kita sama, for me 2-2 boys

sarahmirza said...

hi misy,
thanks 4 droppin' by. 2 boys ya, try 3rd one, kalau boy juga, kita senasib la. *smile*