Wednesday, January 30, 2008

Yahoo....!

Yahooo....minggu depan gue dapat semula office gue selepas hampir 2 bulan kena share dengan accountant itu. Pagi ini labors sibuk buat partition & separate pintu untuk bilik kami berdua. Best! Walaupun bilik gue yang dahulunya besar ya amat sampai boleh main badminton dalam tu dan sekarang akan dibahagi 2, gue tetap gembira. Lepas ini bolehlah gue buat sesuka hati dalam bilik sorang2 macam dulu; nak menyanyi, nak gelak ketawa, nak makan, nak tidur, semua boleh buat. Beromen je tak boleh! Hahaha

Sebenarnya OK je share bilik dengan accountant tu tapi gue kurang selesa sikit sebab ramai sangat peminat dia nak jumpa dia setiap hari collect cheque. Satu hal lagi, kalau dia tak ada, gue pulak kena jadi macam receptionist aka secretary dia jawab ke mana dia. Satu lagi, gue kurang selesa bila time hujung bulan macam ini, ada sampai 3 security berdiri depan pintu bilik berjaga bila dia si accountant ini sibuk kira duit gaji untuk labor! Sudahlah gue ni suka keluar masuk bilik, ada pulak orang depan pintu, asyik kena kunci pintu setiap kali keluar masuk, kan leceh.

Company ni ada duit juta2 tapi time nak bayar gaji bukan labors sahaja, gaji staff pun dia orang bayar CASH! Kat site ni je ada hampir 800 orang labor, seorang gaji dalam AED1.5k kali dengan 800 orang, dah berapa tu? Masuk gaji staff yang masing2 gaji 5 angka, kali 30 orang? Tahu takut kena rompak, tu yang letak security jaga pintu. Sekarang ini pun, accountant ini sedang kira gaji labors kat bilik sebelah, bilik safety officer.

Bila agaknya nak dapat gaji bank-in terus dalam bank? Dah nak masuk kali ke 3 gaji dengan company ni, macam dia orang lagi suka nak bayar CASH. Tanya juga staffs kat HQ, dia orang yang dah puluh2 tahun kerja pun kata memang dapat CASH. Construction company kecil taraf kelas C je kat Malaysia ni TAPI dia punya duit CASH, Walla...

No comments: