Monday, February 18, 2008

Hari ini...

Hari ini gue masak labu masak lemak dengan ikan kembung goreng. Ingatkan nak makan dengan S tapi beruang itu tak kerja pula hari ini, dia pergi kursus tanpa beritahu gue dulu. Sudahnya gue paksa dia datang office juga lepas kursus dan paksa dia makan juga apa yang di masak, buat makan malam.

Hari ini juga residence visa gue expired, work permit dah lama expired; bulan Jan lepas. Dari bulan lepas gue tanya dengan mamat HR tu apa nak buat, dia jawab "don't worry". Don't worry dia harapnya jangan tak pasal2 gue pula yang kena charge overstayed pulak. Awal tahun hari tu gue dah beritahu Mr. Wrong pasal work permit dan residence visa gue yang nak expired ni, Mr. Wrong beritahu "Don't worry, we have bla..bla..bla.." Semuanya pakat jawab DON'T WORRY. Mentang2 bos kita orang orang besar kat UAE ini.

Hari ini juga cukup 3 tahun 7 bulan gue kerja dan tinggal di negara Arab ini, 6 bulan kerja dengan "tiket" Visit Visa. POYO je company dulu kan. Final settlement gue pun dia orang belum bayar lagi.
Hari ini juga gue tulis email pada ex bos gue tanya pasal final settlement. Last week gue dah hantar email tanya pasal final settlement tapi semua pakat senyap je. So, kali ini gue tulis kat last paragraph '1st reminder'. Gue berjanji akan email cerita yang sama ke mereka itu semua setiap minggu sampai gue dapat duit gue itu. POYO je gue kan.

Oh ya, hari ini gue terbanyak masa pula nak pekena orang. Macam biasa, layan syok sendiri je.

6 comments:

Deeba said...

apa yang POYOnya, dah memang hak kau... memang patut kau email evry week... lagi elok setiap kali kau antar email tu kau tulir email no berapa so nanti2 kalau kau nak report kay MOL kau ada bukti..

bila dah sampai email ke 10, pakai bahasa kasar sikit and cuba dapat email address BOD, yg ke 11 fwd kat depa, okey!!!

Razak Bin Ramli said...

Jauhnya...Dubai.Apa yang murah kat sana?Emasnya ke?atau jubahnya?

puJie said...

cayuk! cayuk!...hidup aida....hahahaha

sarahmirza said...

Hi Deeba,
Harapnya tak la sampai ke email no. 10, melampau tu.

sarahmirza said...

Hik hik, hai abg razak, emas ke jubah? Nak yang mana satu? *wink*

sarahmirza said...

hi pujie,
jangan lupa, pergi mengundi. Jangan lupa kewajipan pada negara.. hehehe