Thursday, February 21, 2008

Sambungan entry Hari ini

Semalam akhirnya gue dapat balasan dari ex bos gue minta gue bersabar menunggu. Sabar aje la, orang dah resign 3 bulan pun boleh lagi suruh tunggu? Belum reply lagi e-mail bos tu, tengah fikir apa nak tulis. Malas nak fikir, tengoklah esok lusa gue balas balik. Cukup 2 weeks senyap lagi, gue nak forward e-mail lagi, kali ini kena tulis 2nd reminder pula.

Cerita hari ini? Tak ada yang menarik. Pagi tadi gue rajin bangun awal goreng bihun, breakfast dengan beruang. Siapa lagi member nak ajak makan makanan selera yang sama kecuali dia. Beruang tu tolak batu dengan kayu, lain semua dia sapu. Lunch pula kat tempat yang kerap kami pergi, restoren Arab sebelah masjid belakang Choitram dekat Safa Park. Makan mandhi. Teringat dulu2 kalau makan mandhi, sampai 2 dulang we all order nasi. Dulu la, sekarang order 2 pinggan je itupun minta extra plate lagi, kadang habis semua kadang we all bungkus bawa balik.

Oh, cerita pasal bungkus makanan ini, tergelak pula bila terbaca statement orang seolah bungkus makanan berlebihan macam perbuatan low standard. Dia tak tulis macam itu TAPI cara dia menulis macam itu. Hahaha, kasihan, susah kalau orang berlagak hidup mewah ini, tak cukup macam mentertawakan orang, dia perli lagi orang lain yang membungkus makanan itu. Macam2 hal manusia ni kadang2.

Hari tu pergi makan kat Dome, masa tengah tunggu makanan sampai sempat gue berborak dengan 2 makhluk ini. Makhluk ganjil yang kalau malam2 merayau sana sini kat bangunan DIFC tu orang akan ingatkan hantu. Sempat gue minta makhluk ini berposing depan kamera. Ini dia you, cun betul awek ini. Minah dari mana lupa pula gue nak tanya.






Teringat 3 tahun lepas masa ada Festival kat Creek, ada juga makhluk macam ini join parade tapi custome tak secantik 2 org atas ini. Yang dulu tu hodoh betul custome dia sampai Alif tutup mata tak nak tengok. Festival tahun ini kami belum pergi lagi, bukan tak sempat tapi malas nak gaduh2 dalam traffic jam. Last week pergi Global Village pun dekat 2 jam baru sampai padahal kalau tak jam dari rumah we all cuma ambil masa tak sampai 45 minit pun.

Mmmmmmm, tiba2 gue confuse, how to spell traffic jam = kesesakan lalu lintas? Jam ATAU JEM?

2 comments:

puJie said...

ko dah kawan dgn beruang ke sekrg nie?..wa rindu la sama dubai...bila kah dapat lepak2 macam dulu

sarahmirza said...

hi pujie,

Beruang pun OK apa, janji tak menyusahkan kita. Hehehe..rindu ke? Marilah sini kita lepak2 lagi.