Friday, December 24, 2010

Office story

Gue cuti 1 week baru ni.... walau bos belum approve pun cuti yang gue apply sebab bos sendiri masa gue apply cuti tu dia tengah bercuti, habis cuti pergi training kemudian sambung cuti lagi... Approve atau tak approve, cuti gue tetap juga akan 'burn' 8 hari sebab yang boleh di bawa ke tahun hadapan maksimum 7 hari sahaja.... Disebabkan payah sangat nak bercuti, tengok2 hujung tahun gue ada balance 15 hari cuti... takkan nak bagi free 8 hari kat company? Manyak chantekkkk...

Isnin ni gue masuk kerja sehari untuk apply online balance cuti 4 hari. Disebabkan krismas jatuh pada hari sabtu, maka hari ini (iaitu jumaat) memang sudah declare cuti. 4 hari cuti sudah di ambil maka gue akan sambung lagi 4 hari esok... BOS? Cerita nanti2 la.....

Hari tu sebelum cuti sempat gue bergossip dengan A pasal department kami. Apalagi topik yang nak disembangkan selain dari ... dot..dot..dot.... Sebenarnya dah banyak betul yang gue rasa macam tak betul jek pasal orang2 kat tempat kerja gue ni.... Lama dah gue terasa tapi gue diamkan je sebab beranggapan maybe gue je yang terasa macam tu TAPI semakin lama benda tu semakin terserlah maka mulalah gue jinak2 bergossip dengan siapa lagi kalau bukan radio hit fm kat office! Muahahaha.....

Gue terasa something wrong with this boss sebab 1st time meeting dengan dia & A, cara dia bertanya A buat gue rasa tak puas hati....WHY? Gue yang sama2 berada dalam meeting tu terasa sangat yang this bos seolah macam under-estimate kemampuan si A handle that project BUT time tu gue diamkan je sebab waktu tu gue pun tak berapa kenal dia sepertimana dia tak kenal pun gue. Hari demi hari, selain dari meeting, few occassion lain pun gue dah ada sense yang mengatakan bahawa boss ni memang perasan dia dan orang dia je yang bagus... Gue cakap kat seseorang tapi orang tu pula beritahu gue sebaliknya.... ehh dia baguslah, dia OKlah... so gue diam je la....

DAN sekarang, apa yang gue rasakan 'something wrong with him' rasanya ada betulnya.... Bila mengira2 berapa orang staff yang dah resign selama gue kerja di company ni, terbaru gue dapat info bahawa ada antaranya angkara si boss ini... Mmmmmm, teringat post dulu2 gue pasal why-did-you-leave-your-job... I have reason why I left my job ... popular quote, "people never leave the company but they leave the management!"

People come, people go,the company never lose... Hello sapa kata??? When people leave, they bring all their contact, their knowledge, their art & what left all history... So, pandai2 la sesiapa yang nak kena study history tu ya.... Nasiblah......

No comments: