Tuesday, February 05, 2008

Aduh, ada juga orang desperate sampai macam ini

Malam semalam gue berYM dengan seorang kawan, kawan lama dari zaman sekolah dulu. Dah lama ID dia ada dalam list YM gue tapi kami memang jarang nak chat disebabkan masing-masing sibuk melayan kerja & keluarga. Entah apa mimpi, malam itu si kawan ni BUZZ gue dan berikut adalah ‘perbualan’ kami dalam YM:

Z : BUZZ !!!

Gue : BUZZ !!!

Z : Apa gossip ni ? Kau dah divorce dengan OJ ke ????

Gue : Huh, gossip amender ni ?????

Z : aku baca komen kat blog sorang pompuan ni…ada tulis nick

kau…sarahmirza tu janda BU.

Z : eh, ada sarahmirza lain ke dalam dunia cyber ni ?

Gue : Huh, sudah. Blog apa tu ?

Z : http://adajugaorgdesperatesampaimcmini.blogspot.com/

Gue : Hahaha, perempuan tu sakit jiwa laa. Buat apa kau baca blog dia???

Bukak blog setakat nak kutuk orang, takde makna. Takde life ler dia tu…sian.. tak habis buat fitnah kemudian sepah sana sini tunjuk muka dia…tak malu kottt..

Z : Kau tau ke psl blog ni??? Aku tahu ni pun kawan aku bagi. Minah ni

dot..dot..dot.. (gue kena edit kat sini)

Gue : Abaikan

Z : Hoiii, belum jawap soklan aku tadikkkk

Gue : Soalan gapo?

Z : kau aman damai gembira dengan OJ & anak2 kan la ni? Lama kita

tak borak, jumpa2, gossip2 sumer….apa citer ?

Gue : Lorrrrr, takkan kau percaya gossip perempuan sakit jiwa & gang2 dia tu.

Entah ya entah tak yang bagi komen tu kawan2 dia. Entah2 dia tulis blog dia sendiri komen. Hahaha

Z : Hahahahahahaha……..

*Opst, banyak yang gue kena tapis antara atas & bawah ni.

Gue : Z, aku tak kose la nak layan orang sakit jiwa, nnt dgn aku plak sakit jiwa.

Dia sorang sakit jiwa sudahlah, aku ada somi, ada anak2..lain la dia takde sapa. Hahaha…

Z : eehhh, ko tahu tak pasal blog satu lg yg kutuk pompuan ni….balas segala

N3 dia yg kutuk2 org lain ?

Gue : Tau…

Z : hehehehehe…gossip mcm ni aku mmg no. 1…….panas!!!! aku tunggu2

gak ni kot ada ler sesapa nak saman penulis blog 1 lagik tuhh.

Gue : Hahahahahaha, kalau betul fitnah, saman je la. Amender nak takutnya.

Kalau si lelaki tua tu diam jek, si minah ni pulak kelam kelibut delete entry dulu2 yg ade citer psl lelaki tua tu, nampak sgt dia org dah panik. Dah ler dua2 keje gomen, kena buang kerja weiii….Dua2 skalik !!

Eh, cukuplah tu. Nak paste sampai habis banyak pula nak kena edit/tapis. Cukup setakat ini sahaja.

TUJUAN GUE BUAT ENTRY INI SEBAB …

Kepada pembaca blog sekalian, yang mana kenal gue, yang pernah jumpa family gue, kenal suami gue OJ yang tak berapa handsome tu (hehehe, jangan marah darling), kawan2 se’company’ dulu, kalau gue menipu status sendiri dalam cyber, mesti gue tak buat entry ini semata nak declare GUE TAK PERNAH JADI MAK JAN. 24th MAC 2008 NI CUKUP TUJUH (7) TAHUN GUE JADI ISTERI ORANG! My darling pesan, buat apa nak layan orang macam itu, bukan luak pun hidup kita. Lagipun setakat kat cyber jek.

Mmmmmmmmmm, memang tak luak pun. Dulu-dulu memang ada melompat sekejap juga bila dia mula buat fitnah dalam Forum, tak cukup menyindir, hantar lagi private message cerita itu ini, siap suruh baca blog dia yang tayang YM dia dengan entah suami siapa pun gue tak tahu. peliknya-manusia-itu.html ~ (Gue pernah buat entry dengan tajuk ini dulu2). Kalau umur budak belum habis U awal 20an gue boleh terima ragamnya, ini perempuan LAGI TUA dari usia gue! Kasihan!

My darling biasalah, bila orang cerita dia dengar je kemudian bagi nasihat biarkan, kasihan perempuan tu tak ada kawan nak gaduh. Lama-lama, gue belajar untuk rasa kasihan pada perempuan ini. Tak tahu apa agaknya yang dijanji si lelaki itu sampai tahap kronik dia meroyan sana sini dalam cyber. TAPI macam biasa orang kata,

Mula-mula orang kasihan, lama-lama orang menyampah dah!

Kepada penulis blog ittew, gue tahu lu kerap jenguk blog gue. Gue tahu lu baca satu persatu entry gue dari 1st entry sampai entry ini, gue tahu lu nak kenal gue, lu check bagai background gue, Tak kisah, gue tak marah tapi kalau lu tak dapat nak jejak siapa gue, tak perlulah buat tuduhan yang org putih kata useless, baseless & segala macam less.

Teringat signature yang lu pernah guna satu masa dulu dalam Forum yang pagi petang siang malam lu mengadap, AKU TETAP BAHAGIA! YA, gue bahagia dengan suami & anak2 gue, kalau lu derita, jangan ganggu dan salahkan gue dan orang lain yang sedang bahagia. Muaaaaahhhhhhhhh………semoga masih ada BAHAGIA buat lu di kehidupan yang akan datang. Jangan lupa makan ubat YA!

1 comment:

Anonymous said...

Salam,
orang seperti ni hanya berani buat disebalik tabir, kata lain pengecut..
hanya orang gila & takde life je yg buat keja mcm tu...
tak perlu di layan, fitnah & penipuan itu, semoga org sebegitu mendapat balasan dariNYA