Saturday, March 08, 2008

BBQ lagi !

BBQ lagi! Hujung2 musim sejuk ni memang syok berpiknik. Semalam kami berpiknik lagi kat tepi cornice belakang rumah kak L. Planned awal nak ke Al Mamzar beach tapi disebabkan ramai sangat orang berpiknik sampai parking lots pun penuh, terpaksa kami tukar port ke tepi cornice. Lagi best pulak sebab parking kereta kat situ, bentang tikar sebelah kereta macam tu je. Dengan kereta sekali berBBQ.

4 keluarga berpiknik, reserved mama & papa Aryan tak join sebab ada hal. Papa Aryan ada hal lain katanya. So, kak L, Mar, Zu, kak An & family masing2 je la yang ada sama. Macam biasa, hidangan style pot luck tapi kak L pesan kat gue tak payah bawa apa2, bawa nasi lemak semata & bawa perut. Lain2 semua dia dah settle kan. Tapi macam biasa, setiap 2 kali jumaat gue memang kena masak kek untuk Alif, so gue bawa kek sekali. Kali ni Alif kata ‘white cake’ tapi sebenarnya nama kek tu ‘french vanilla’. Beriya you all gue buat kek ni semata-mata Alif kata dia dah boring makan kek coklat. Gambar tak sempat nak ambil sebab gue kelam kabut kemas barang dan bawa berpiknik, sampai sana pula sibuk borak je terus lupa.

Macam biasa, Alif jadi camera man. Macam biasa juga, macam2 gambar dia ambil dan banyak yang gue kena edit.



1st gambar ni gue yang ambil sebaik je sampai dan siap2 bentang tikar. Mirza tidur dalam kereta selepas penat tanya bila nak sampai. Hampir setengah jam kita orang berpusing-pusing cari parking at Al Mamzar Beach dan akhirnya terpaksa puas hati picnic kat belakang rumah kak L je.


Mak2, bapak2 dan sebahagian anak2 yang tengah melepak. Sebelah kanan sekali tu bapak paling rajin sekali mengipas hidupkan api untuk BBQ.





Bila malam menjelma.




Duduk dalam gelap.
Gue terperasan, setiap kali ambil gambar, Alif suka fokus ke sesuatu benda. Contohnya macam gambar ni.


Lampu kereta


1 comment:

Anonymous said...

apa ambik gambar dalam gelap?
makin lawa la ..hehehe.. macam
new "hairstyle" je.. - luv :jerah